158 - Sara Bergh

Dagen efter min operation fick jag ett mail. Ett mail som jag inte visste om vad det skulle leda till. Det började med skratt och gråt via nätet och våra känslor gick rakt igenom skärmarna. Vi stöttade varandra. Vi skrev när vi var glada, besvikna, förbannade och lyckliga. Jag låg på sängen och ville ringa en dag. Men det kändes fel att ringa en främling, det enda vi hade gemensamt var egentligen två korsbandskador och ett brinnande intresse för handboll.

Det började med gästbloggningar och sms om hur jävla pepp vi var på handbollen och att vi skulle kunna dö för att få spela nu. Vi längtade efter att få möta varandra i spel och att få köra rehab ihop. Vi har haft kontakt via internet i ca 6 månader och över en lång chatt i onsdags bokade vi en resa till Köpenhamn. Inget prat i telefon, utan en överföring från kontot senare hade jag en biljett till Köpenhamn. Vi ville ladda om och komma tillbaka starkare.

När jag kom till Göteborg i lördags smsade jag direkt och frågade vart hon var och hon skrev att hon befann sig på stationen. Jag blev hur nervös som helst och när jag såg henne fylldes mina ögon med tårar, haha. Detta låter som en kärlekshistoria men allt kändes bara så rätt. För när jag har mått som sämst har jag alltid fått en push i ryggen av henne. Vi tog en öl på ströget, åt skräpmat, dansade till 08:30 på morgonen och cyklade 1 mil i ösregn för att känna oss som riktiga turister i vårt platta grannland. Vi har tagit 47 421 steg denna helgen. Jag tackar min stegräknare på mobilen. OCH detta är bara en början. Tänk när vi får börja springa på planen igen, båda två. Ett år av mitt liv och två år av ditt har gått åt på grund av en knäskada. Men det är ingenting egentligen. Det är bara jobbigt just nu, men om några månader kommer båda två att skratta åt det. Då kommer 47 421 steg vara en barnlek för oss.

Saras gästbloggningar: HÄR, HÄR, HÄR, HÄR och HÄR.


Kommentarer
Postat av: Therese

så jäkla bra är ni två och jag är så glad att ni hittat varandra :)

2010-08-12 @ 23:41:56
URL: http://theresestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin