112 - Man kan alltid hoppas..

Förra månaden fick jag sommarjobb. Ja, ni läste rätt! Och vet ni vad det sjuka och roliga är? Jag har fått jobb på ett rehabcentrum för äldre. Jag vet inte om de blir peppade av att en skadad ska hjälpa dom, haha. Men som tur är att jag har nog lite mer muskler på benen när jag väl ska börja arbeta. Och vet ni vad jag gjorde förra veckan? Jag sökte in till Sjukgymnastprogrammet via Göteborgs universitet.

Fast jag har ett problem.. kommer betygen att räcka? Jag hade tänkt att vänta ett år med att söka, men eftersom det är så pass svårt att komma in på det programmet kan jag lika gärna testa. Vad tror ni? Skulle jag passa som sjukgymnast?

Studievägledaren sa att det är en sjuk konkurrens om jobben efteråt och Sara berättade att ca 80% som börjar där vill jobba med idrottsskador. Och jag är bland de 80 procenten, om jag kommer in där kommer jag springa flera hundra meter och bara skrika av glädje. Jag vill hjälpa människor och jag vet hur nere jag var när jag skadade mig. Jag träffade min sjukgymnast på lasarettet enbart 2 ggr innan operationen och sista gången frågade hon: "Hur mår du? Har det gått bra med rehaben?". Då kände jag bara att jag ville spy. I 5 månader har jag kämpat och hon frågar 1 vecka innan operationen hur jag mår!? En sån sjukgymnast ska inte jag bli. Jag vet precis hur jag ska bete mig. Nu gäller det bara att jag kommer in, annars får jag söka in till våren igen.


 


Kommentarer
Postat av: emelie

jag tror du kommer passa kalasbra som sjukgymnast! hade också tankar på det när jag skulle sluta gymnasiet. det är ju väldigt intressant tycker jag! har ju en kompis som är färdig nu i juni och vi pratar typ jämt om skador och sånt. hehe.



lycka till med antagningen! det brukar ju vara ganska höga betyg men det brukar vara lättare att komma in på vårterminen. hjälpte en kompis att kolla statistik på det där för ett tag sedan.

2010-04-11 @ 22:48:32
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Caroline

Då får vi konkurrera om jobben när vi är klara ;)

Jag sökte nu till våren men kom inte in, det är sjukt högt just nu. Ligger på 18.5 nästan överallt. Jag håller på att plugga upp betygen nu för att höja mina chanser när jag söker in igen. Fast jag ska inte börja plugga än, resandet lockar mer :)



Men visst skulle du passa som det, man blir ju expert av eländet! :)

2010-04-11 @ 23:06:58
URL: http://caroline-susanne.blogspot
Postat av: Linnea Sandis

Det låter som ett perfekt arbete för dig ju! Du som är så sprallig och stark skulle vara sjukt bra på att motivera människor som hade skadat sig :)

2010-04-13 @ 09:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin