4 - Publik o Watergirl

Att sitta i en handbollspublik kan vara otroligt underhållande. Stora som små lever in sig i matchen och ibland ser det ut som publiken själva spelar matchen eller dömer. Senaste matchen reste jag mig upp utan att tänka. Jag lyfte näven, nöp Jimmi i armen och kramades. Det är det jag älskar med sport, man tänker inte utan all glädje forsar ut automatiskt. Det jobbiga med handboll är att det kan vända snabbt, ena sekunden jublar man och nästa sekund kontras ett mål in för motståndarna och man suckar. Det är just efter matchen man kan ta tag i alla känslor och sortera dom. Vad var bra och vad var dåligt? Har jag lärt mig något utav det här? Jag tror jag tänker för mycket.

Tränare för F98 är Jimmie Johansson och förra veckan hörde jag av mig till honom. Jag tänkte att det skulle vara kul att hjälpa honom lite på träningarna nu när jag är skadad. 4 träningar i veckan försvinner för mig och jag känner mig då en aningen rastlös. Om jag har otur kanske han uttnyttjar mig till att bli deras watergirl, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin