180 - Laget 2010

Jaha, då var seriepremiären avklarad. 35-14 i AHK:s favör! Slakt helt klart. Förra säsongen satt jag mest på läktaren och kollade på matcherna men nu när jag börjar närma mig spel håller jag mig på bänken. Uppvärmningen började som den skulle med musik av världsklass. Alla i laget har önskat en låt, (låtnumret=tröjnumret), så min spelas på nummer 21. Highway man, Hoffmaestro! Efter alla år med dansbands låtar har vi inte mycket att komma med hos vår tränare. Så han blev extra glad när han fick önska en låt, precis innan andra halvlek kördes den igång, lyssna HÄR. Det är ännu skönare när man ser Carro och c:o digga igång på planen. Matchen var tillbaka lutad för min del medan Vikström och Klara visade vart skåpet skulle stå.

Böterna blir enkla denna säsongen för alla spelare i laget. Ord som F***A och K*K verkar vara något som används dagligen. Bäst är när alla för säger sig. Jag: "BÖTER PÅ ELIN"!! Klara: "Vadå? Sa hon F***A?" Enkla pengar. Vi är frispråkiga i detta laget. Men genom böter ska vi få bort det. Försening till match blir en tjuga per 5 minutare och Lurken (vår tränare) började med att lägga in en hundring direkt. Vilken fest vi ska ha i slutet av säsongen! Men nu har säsongen bara börjat och första segern var enkel.. och självklart hoppas man på fler. Men då tror jag att vi får kämpa rejält. Men med vilja går allt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin