98 - Det har tagit stopp

Jag kämpar på med rehaben men det verkar inte ge något vidare resultat. Det går upp och ner för varje dag. Ena dagen klarar jag vikt andra dagen kan jag knappt sträcka ut benet. Jag måste skärpa till mig och sluta gå onödiga sträckor och kryckan får jag börja ha i ena handen igen. Jag ska sova med is varje natt och varje morgon ska jag titta mig själv i speglen och övertyga mig själv om att detta kommer att gå bra.

Det går olika lång tid för alla och just nu har det tagit stopp för mig. Jag är helt enkelt för svullen. Det dumma med mitt knä är att jag inte känner någon smärtgräns.. jag vet inte när jag har tagit i för mycket eller när jag har överbelastat det. Jag känner mig nere idag... riktigt nere. Jag har inte gråtit på över en månad men idag är en sådan dag då jag tycker allt är så jävla orättvist. Jag bli sur när jag hör att det klagas över att man har träningsvärk eller man inte orkar mer. Jag vet att jag hade sagt exakt samma sak om jag inte var skadad och jag beskyller ingen person. Jag är helt enkelt bara sur. Fast en kommentar kan jag inte släppa som en i laget kläckte ut sig under ett fyspass: Jag skulle göra vad som helst för att få köra rehab med er nu!

OCH vet ni vad jag skulle vilja göra? Jag skulle göra precis vad som helst för att få spela handboll. Jag skulle springa cooper-testet tills jag spydde ut mina egna inälvor och jag skulle göra 500 utfall för att få skjuta ett hoppskott. Jag brinner inombords och på senare tid har jag varit mer förbannad en ledsen. Fast idag ska jag gråta och det ska bli så skönt att somna med att man har släppt ut alla sina känslor. Se upp, för säsongen 10/11 är jag tillbaka och då ska jag hoppa lika högt som nedanför.


Kommentarer
Postat av: Carro

Underbar inställning! Visst finns det mindre bra dagar ibland? Det ska det få göra också :)



Kramis!

2010-03-08 @ 23:21:48
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: emelie

kämpa på emma! förstår att det känns tråkigt när det inte gå framåt men häng i - snart vänder det!

2010-03-09 @ 10:43:53
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: elin vikström

Emma!! Du är min idol, vet ingen annan som kämpar som du. Du ger aldrig upp! Kan nog aldrig förstå hur du känner dig om jag inte själv blir drabbad av det. Ge inte upp.. Här finns en som älskar dig & ställer upp till 1000 :) Alltid.

2010-03-09 @ 11:47:50
URL: http://elinvikstrom.blogspot.com
Postat av: Madde

Hej! Har kollat runt på lite bloggar eftersom jag opererade främrekorsbandet 8/2, hittade din! Jag kör mycke rörlighets träning, cykel korta stunder(har en hemma), ligger på rygg och cykla uppåt eller bara cirkla med vristerna, allt för att få cirkulation och då få bort svullnaden.

Om du redan har vikter har du nog kommit ganska långt iaf.

Jag är "gammal som gatan" jämfört med dig;) men längtar ändå efter ett hårt träningspass!!

Kämpa på, men skynda långsamt......Madde

2010-03-11 @ 22:40:07
Postat av: emelie

ja, jag har funderat över det där med kryckorna och det är väl bäst att hålla sig till dem nu i början kanske. jag haltar runt lite här hemma utan dem och det är inga större avstånd men jag vill INTE riskera någon extra svullnad...

2010-03-13 @ 12:17:18
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Ännagöbbe

Känn min sympati Emma även om du inte vill ha mina kommentarer.

Det finns alltidt två sidor av ett mynt, det kan vara något att tänka på, jag är ingen ond människa.



2010-03-15 @ 12:30:19
Postat av: Emma

Jag har inte sagt att jag inte vill ha dina kommentarer? När du ställer frågor kan jag inte ens svara för du lämnar ingen mail eller bloggadress + att jag inte vill att mitt kommentatorsfält ska vara en chatt.

2010-03-15 @ 16:17:22
URL: http://eimj.blogg.se/vilja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin