54 - Jag är nöjd

80 dagars rehab börjar närma sitt slut. Hittills har jag gått igenom 73 dagar varav 40 dagar har jag krigat på gymmet eller i idrottshallen. Första veckan som skadad såg jag inte framåt, allt var grått och suddigt. Jag minns en dag när jag gick hem från skolan hoppandes på kryckor, jag drog upp luvan och tårarna sprutade ut. Jag ville slänga kryckorna åt sidan, springa allt vad jag kunde och göra en perfekt steg-i-sättning. Jag ville låtsas ha en handboll i min hand och skjuta ett hoppskott. Jag ville hoppa i sidled utan smärta och jag ville springa förbi alla personer jag mötte och bara le det största jag kunde. Jag ville bara visa alla att jag var lycklig för att jag kunde springa. Men det gick inte.

73 dagar senare är jag nöjd. Jag är jävligt nöjd över mig själv. Jag har genomfört 40 rehabpass med både glädje och sorg och jag är väl förberedd inför en operation. Detta är bara början på en lång resa och halva tiden är inte ens inne. Jag vet att mitt humör kommer att gå upp-och-ner, ibland kommer jag att känna mig värdelös men i slutändan kommer jag alltid vara nöjd med mig själv. Jag vet att min vilja aldrig sviker. Många frågar när jag ska komma tillbaka och svaret på den frågan är: När mitt knä är helt och redo för att döda ute på planen igen.

De gråa och suddiga börjat sakta försvinna. 1/4 är avklarat. Den första delen är rehaben, den andra operationen, den tredje är rehaben efter operationen och den sista delen är när jag har genomfört min första handbollsträning utan smärta.



Kommentarer
Postat av: Sandra

en muskelmassa likt ingen annan. bra jobbat Emma!

2010-01-19 @ 08:29:00
Postat av: Kajsa

Lycka till med operationen! Kan förvarna om att alla dina muskler på det opererade benet kommer att vara borta en vecka efter ingreppet (men det vet du säkert). Man tror knappt sina ögon. Men det gör inte din rehab före operationen onödig. Tvärtom. Bra jobbat! Du har tillbaka det när du sätter igång med rehaben efter operationen.

2010-01-19 @ 10:30:49
URL: http://hejdlost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin