49 - Info inför operationen

Tiden bara flyger iväg, det känns som att jag skrev inlägget "21 dagar kvar till operationen" igår. Men nu är det bara 1,2,3....14 dagar kvar! 2 veckor som kommer att bestå av mycket träning. Egentligen passar inte en korsbandskada någon men jag har fått höra av bland annat lagpappan Anders att jag är rätt person för det här (inget illa menat) utan att jag kommer klara detta galant. Jag möter leenden lite här var och varje person säger: Operationsdags snart! Jag kan bara med att le tillbaka.

I förmiddags cyklade jag till NärRehab här i Alingsås för att få mera information inför operationen. Sjukgymnasten berättade att det kommer att skära, blöda och bland annat borras ett hål på framsidan på underbenet in i knäleden och sedan borra ett till hål från leden till lårbenet. Det är där det kommer pillra in mitt "nya" korsband som är tagit ifrån underbenet, strax innanför och nedanför knäskålen (hamstringsenan). 

Efter all information (fick knappt in hälften) berättade hon att jag måste vara borta från skolan i minst en vecka efter operationen och det trodde jag aldrig. Jag kommer inte att få gå några längre sträckor utan kommer i princip ligga i sängen hela tiden, göra övningar och allmänt tjocka mig. Jag tackar gudarna för att jag har 18st avsnitt kvar av Sex and the city. Fast någon handbollsträning måste jag kolla på... och tur att matchen mot Heidlös är den 7 februari, den vill jag inte missa!


Kommentarer
Postat av: madde

jag tror det är ödet att jag sk gå på handboll(jag vill ju också men har inte vågat)



jag gick in på en blogg jag brukar va inne på ,så gick jag in på en annan som hade kommenterat osv tills jag kom hit.



tack för att du hjälper mig ! :-)

2010-01-11 @ 18:56:02
URL: http://madelenjohaansson.blogg.se/
Postat av: Sandra

nyheterna pratade idag om knäskador och att antalet kan minskas via ett svenskt träningsprogram. skickar med en artikel.



tycker att flera klubbar ska veta mer om detta.



http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.287435-farre-knaskador-med-svenskt-program

2010-01-12 @ 10:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin