77 - Mitt knä

Mitt knä 2 veckor efter operationen:
-
Jag kan sträcka ut det 100%.
- Kan inte böja helt, men nästan.
- Kryckorna är bortslängda förlängesen.
- Lårmuskeln är hittad.
- JAG VILL BÖRJA SPRINGA!! 6-8 veckor kvar.

Det som är så härligt med rehab är att man märker att det går framåt för varje dag. Ena dagen krampade hela lårmuskeln och nästa dag hittar jag den perfekt. Jag cyklar till skolan i fullfart, jag är nere på varje träning passandes stillastående och gymmet har blivit som mitt andra hem. Mina axlar, bröst och rygg är trötta varje dag eftersom jag bara kan köra det på gymmet just nu. Bänkpress, dips, chins, bröstpress är bara förnamnet på allt som sker på gymmet.

Imorgon ska jag träffa en distrikssköterska och mina agraffer ska tas bort, det ska bli så skönt! Jag är riktigt nyfiken på hur ärren kommer att se ut och om bara några dagar åker jag ner till SportRehab i Göteborg för att få träffa Charlotte, längtar faktiskt. Hon tyckte att det skulle bli kul att få coacha en så pass motiverad patient. För några dagar sen drömde jag att vårt lag spelade finalen i Åhus Beachhandboll! Alla i laget var helt galna och känslan när jag gjorde mål var sjuk! Ni som har sett finalerna på kvällen i Åhus förstår vad jag menar, hurrandet, klappandet och när man gör mål lyser strålkastarna.



Kommentarer
Postat av: Louise.

Hihi, det brukar vara något man drömmer om, om man är med länge i Åhus beachhandboll utan att vinna, men om man vill så kommer den fantastiska dagen när man vinner! Jag kan se om jag kan lägga in videon när vi vinner. Om det inte funkar kan jag länka den till dig. Hihi, jag spelade hela matchen. Älskar att kolla på den :).

2010-02-09 @ 21:37:09
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: jp

nu har jag suddat ut allt jag skrivit alldeles för många gånger. vet inte hur jag ska få fram rätt ord typ. vill iallafall säga att jag tycker du är så otroligt stark, och jag älskar att du har sån motivation! jag blir nästan sur på mig själv att jag inte har tränat sen i.. typ förra veckan, även om jag inte haft en sekund ledig, men ändå! du är iallafall inspirerande och motiverande, och du klarar ju allt! :)

2010-02-11 @ 19:35:29
URL: http://jagvagrarljuga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin