85 - Tejpen borta

Sårtejpen har tagits bort och nu återstår ett 2 cm långt ärr. Jag tycker mest att det ser ut som ett litet skrapsår och det är sjukt att de kan operera genom den lilla öppningen. Jimmi berättade att när hans pappa opererade knäet för många årsedan handlade det om ett ärr på 15 cm liknande en tågräls. Så man märker ju att utvecklingen har gått framåt! Fast jag hade opererat mig ändå, ärret är ju det sista man tänker på.

I måndags på gymmet körde jag rygglyft i en stående maskin (gjort det flera gånger efter operationen), men den här gången kände jag hur det drog i baksida lår på de opererade benet. Jag fortsatte köra och med bara en repetion kvar kändes det som att de släppte i baksida lår. Jag slängde mig åt sidan och det kändes som en sträckning. Jag vet att muskelerna är svaga där bak eftersom det har tagits en sena därifrån men jag är fortfarande orolig. Är det någon annan korsbandskadad som sträckt baksida lår efter operation? Är det farligt?


Kommentarer
Postat av: emelie

känner en som opererade sig innan jul på sophiahemmet i stockholm och hans ärr är galet litet. bara någon centimeter!



vad jag har hört så är det väldigt vanligt att man har problem med baksidan efter operationen. vet t.ex. att min mamma drog upp baksidan när hon hade opererat sig och nu är det en kille som går på samma sjukgymnastik som mig som opererade sig för ett tag sedan som också har gjort det. men jag vet inte hur "allvarligt" det är...

2010-02-17 @ 17:04:35
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Carro

Hej! Vad fint ärret ser ut och alla blödningar verkar vara borta. Jag var typ gul när allt blod runnit ner :-P



Jag var grymt svag i baksida lår. Det kändes som om jag gick runt med en sträckning konstant i en månad typ! När jag gjorde rygglyft just efter min op så lossade jag på det benet för att det sträckte/krampade/slet jättemkt. Men jag sträckte mig aldrig. Min sjukgymnast så att det var viktig att inte sträcka sig för risken är stor att man kan få en bristning baksida lår och det kan ta flera månader att läka.



Måste bara säga att det ser ju grymt bra ut för din del. Hur funkar träningen? Ha de!

2010-02-17 @ 17:31:56
URL: http://caroline-susanne.blogspot.com
Postat av: Louise.

Gud vad fint det har blivit på dig :). Är glad för din skull Emma <3! Nu återstår min långa väntan innan operationstiden har kommit :'(..

2010-02-18 @ 07:39:01
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: Broström

När jag opererades tog de också från hamstring och jag har haft problem med baksida lår ända sedan dess och nu är det fyra år sedan jag opererades.

Jag får lätt krampkänningar och det liksom knyter sej. Men det är ingenting farligt, du behöver inte oroa dej.

2010-02-19 @ 17:31:55
URL: http://somenoppenblogg.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Har också fortfarande problem med baksida lår (5 år sedan op), men har blivit mycket bättre. Så att du har ont nu är väl helt normalt.

2010-02-22 @ 19:12:50
URL: http://hejdlost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin