84 - Skadeförebyggande träning

Det är ett lidande att sitta bredvid planen. Handboll har ju alltid varit det som har fått mig att fokusera och lägga vardagsstress åt sidan. Jag vill koncentrera mig i 60 hela minuter under en match och jag vill kunna krama ur min tröja på svett igen. Jag vill aldrig att någon ska få tänka så här som jag gör och därför är jag så oerhört glad att ett knäprogram ska påbörjas. Igår kväll satte jag ihop ett litet program med hjälp av nätet som laget ska göra i början tills vi får ett riktigt.

Väl på träningen idag visade jag tjejerna de 9 övningarna och det var kul att de verkligen koncentrerade sig. Alla var riktigt heta under den sista övningen "Bryggan", då Amanda klämmer fram kommentaren: - Men gud, detta påminner ju om någonting helt annat! (se övningen nedanför så fattar ni, haha).

Det är inte bara musklerna runt knäet som är viktiga utan bålen och balansen spelar också en stor roll. Om man har en stark bål gör man inga onödiga rörelser och man blir mer stabil i till exempel ett genombrott. Då har man lättare att undvika skador. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin