109 - Ny månad

När jag tänker tillbaka har jag inte riktigt varit mig själv under marsmånad. Jag har gått på halvfart och jag har skjutit undan mina känslor när det gäller skadan. Styrketräningen gick i botten och rehaben var ännu värre med all svullnad. Jag vill aldrig ha en sådan månad igen utan nu är det april och jag kommer att lägga det andra bakom mig.

Jag har börjat april med att ha läst en massa korsbandsbloggar och några handbollsprofilers bloggar så som Johanna Ahlm, Sabina Jacobsen och Caroline Hellström. Jag har rotat igenom alla mappar på datorn och på facebook där det finns bilder där jag spelar och jag har kollat på handbollsfilmer. Jag och Elin har använt oss av våra kalendrar och planerat gymträningen för de närmsta 3 veckorna och jag känner redan träningsvärken. Denna månaden har börjat bra och kommer att fortsätta i samma spår med eller utan svullnad. På tisdagsträningen skakade mina armar så mycket att jag knappt kunde andas efter alla armhävningarna. Min mage ville vändas ut och in efter alla sit-ups och efteråt kändes det värt allt besvär och jag kunde gå med rak rygg från träningen. Nu längtar jag redan till imorgonkväll och i övermorgon, för då ska jag träna igen. Jag kan fortfarande inte sätta finger på vad som hände i marsmånad.. jag mår ju som bäst när jag får träna och ta ut mig.

Jag längtar tills jag får höra meningen: Idag gör Emma comeback.


Kommentarer
Postat av: emelie

kämpa på emma så kommer den där comeback-dagen snabbare än du anar! hejar på dig!!

2010-04-08 @ 08:05:55
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Louise

jag längtar också som in i när den dagen kommer! :))

2010-04-09 @ 22:34:55
Postat av: emelie

tack! hur går det för dig? börjar svullnaden släppa?

2010-04-10 @ 14:44:54
URL: http://whirl.se/korsband
Postat av: Lea

Jag kan inte sluta att beundra dig!

2010-04-12 @ 20:52:53
URL: http://noparade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin