122 - Elsa Pettersson

Av ren nyfikenhet satte jag ihop lite frågor till korsbandsopererade Elsa Pettersson,18 som för tillfället spelar i elitserieklubben IVH Västerås. Jag blir sjukt inspirerad av tjejer i ungefär samma ålder som har tagit steget upp i elitserien. Ikväll spelar de kvalmatch klockan 19:00 mot Örebro SK för att kämpa om en plats för att få vara kvar, önska henne lycka till? Jag läste lite om Örebro SK på damhandbolls hemsida och de har gjort en sjuk resa. I fjol låg det i division 2 och gick upp i Norrettan. För ca en månad sen kom de på trejde plats i sluttabellen och fixade en kvalplats till elitserien. Som det stod på hemsidan: "Skall IVH:s rutin avgöra - eller ... hemmaplan för ÖSK?"



Kommentarer
Postat av: Sandra

din blogg ser mer och mer ut som en handbollstidning. bra jobbat Emma! jag gillar det skarpt. bra intervju med!

2010-04-16 @ 17:09:15
Postat av: Elsa

Snygg design Emma!

2010-04-18 @ 11:00:30
Postat av: Ellinor

Hej!

Sen du tog kontakten med mig har jag läst din blogg flera gånger i veckan. Vill tacka för väldigt bra läsning. Man blir verkligen stärkt att köra vidare med sin rehab och man påminns varför man gör det och vad man strävar efter. Det var extra roligt idag när jag går in och läser att få se ett inlägg om Elsa som är min bästa vän. Vårt tjejgäng består av 6 st varav 4 varit/är korsbandsskadade. Det tyder ju bara på vilken dålig uppfinning knän är! Keep on the good work:)

2010-04-19 @ 09:57:50
URL: http://erikssonellinor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin