106 - Sjukgymnastens chef

De senaste sjukgymnastbesöket klassades jag lite som ett specialfall. Min sjukgymnasts chef Roland fick kolla på mitt knä eftersom Lotte var orolig över svullnaden. Han hade ca 35-40 års erfarenhet av knän så det kändes riktigt bra att han skulle få kolla på det. Det första han säger är att mitt ben har blivit smalt och skrattar lite lätt, ni ska bara veta.. jag har tappat 5 cm runt mitt lår! Jag fick visa upp vad jag kunde och jag kunde sträcka helt som ouppvärmd och böjningen var det lite kvar på. Han är en av de positivaste jag pratat med sen operationen. Han sa att det såg riktigt bra ut och att jag inte alls ska vara orolig över svullnaden.

Både Lotte och Roland ville se hur jag gick och jag fick gå i en lång gång medans båda tittade på mig. När jag vände mig om påpekade de att jag gick felfritt och jag kände hur jag log på riktigt. I två veckor har hört att jag kommit till mn första tröskel i rehaben och det verkar vara den största tröskel som finns! I ungefär en månad har jag tampas med svullnaden och denna gången tog Lotte kort på båda knäna så att vi kan jämföra om 2 veckor.

Nu ska jag köra rehab 1 gång om dagen och får max träna i 20 minuter, kryckan har jag i min ena hand för att minska svullnaden och det är bara att fortsätta le. Jag har inga förhoppnigar på nästa besök hos sjukgymnasten men en sak som fick mig att tappa andan ett tag var när Roland sa: Du får ju sikta in dig på att du inte kommer spela handboll de närmsta året, du kan ju vara tillbaka om 7 månader men du får sikta in dig på nästa år.

Min hjärna reagerade inte särskilt mycket utan det var väl bara att ta emot det medans mitt hjärta skrek: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, jag vill dö. Jag får förvänta mig det värsta, hoppas på det bästa och ta det som det kommer.



Kommentarer
Postat av: Caroline

Min sjukgymnast sa också att jag skulle sikta in mig handbollen tidigast ett år efter operation. Jag tror det är bra att dom sätter upp ett mål lite längre bort, då slipper man pressen att vara tillbaka så snart som möjligt. Sen känner man ju själv när man är redo.



Jag var med på träning till och från 6 månader efter operation, men jag var ju absolut inte redo på match och tuffa träningspass. Kring okt-nov kände jag mig bättre och bättre,och då satte jag upp ett mål, efter nyår. Då hade det gått 10 månader. När jag gjorde min comeback då var jag absolut redo. Så det gäller att öka träningstempo och tuffhet allt efter som, sen får man se när man känner sig redo.



Var det pga svullnaden sjukgymnasten sa att du ska sikta in dig på nästa år?



Kram!

2010-04-03 @ 12:06:47
URL: http://http:/caroline-susanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin