18 - En fråga



Svar: En knuff i sidled, knäet vek sig och jag föll till golvet. Jag började att skrika och storgråta med en gång. Det kändes som att något brast i knäet och att jag aldrig skulle kunna gå på det igen. Jag kunde inte lyfta på benet och när jag väl skulle försöka gå efter matchen fick jag ha stöd. Någon timme senare gick jag i snigelfart och jag kunde lyfta benet ca 5 cm från backen för att komma framåt. Om jag inte spände benet och knäet skulle de vika sig direkt. Vi var nämligen på cup och vi skulle stanna en dag/natt till, det var den värsta dagen i hela mitt liv. Man kände sig hjälplös. 

En vecka efter att jag hade kommit hem skulle jag cykla till skolan och när jag väl ställde mig upp för att trampa vek sig hela knäet. Då visste jag att någonting verkligen var sönder. Jag fick ha kryckor i skolan som stöd och ca 6 veckor var jag tillbaka på banan igen. Den första matchen vek sig knäet igen och då gick antagligen korsbandet av. Det blev en massa go haltning igen och nu 1 1/2 månad senare springer jag på det igen, fast bara i raka riktningar. Jag kan känna ibland hur det knäcker i knäet och när jag gör lätta knäböj känner jag att korsbandet är av. Vikningarna är nog det äckligaste jag varit med om. Man har ingen kontroll och om man inte hållet knäet rakt och stabilt tappar man balansen. Nu väntar jag bara på operation så är jag tillbaka nästa säsong. Det är mitt mål!


Kommentarer
Postat av: simone

Nej men guud, fick du inte åka till sjukhuset? :O

2009-11-26 @ 14:42:16
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: simone

sv: Sant, många smällar man får ta genom livet - stark du är :D

2009-11-27 @ 09:24:52
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Publicera inte!

Det var jag som ställde frågan "Ännagöbbe" men jag reagerade förut på att en av dina kompisar "Ännagumma" skrev som hon gjorde..eller var det du själv som använde den pseudonymen? Jag fick ett svar av dig senare som jag dessvärre inte kunde ta upp igen, du skrev något om att du hade tänkt sätta lösen på din blogg...varför?



Vet du vem jag är? Har DU något problem med att jag läser din blogg...?

Förresten så har du kommit av dig lite på sista tiden, jag skrattade väldigt mycket åt dina inlägg förut, du ÄR verkligen en tjej med humor.



Fy fan säger jag för den känsla du beskriver när benet viker sig åt fel håll, jag kan knappt föreställa mig hur obehagligt det skulle vara.



Kämpa på och se till att dom fixar knät på rätt sätt, låt ingen klåpare skära i dig.

2009-11-30 @ 09:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin