13 - Första löpturen och vilja

Idag ska jag ut i mörkret och känna på joggingspåret igen. Kommer knäet att hålla? Det handlar bara om att benen ska röra sig rakt med bestämda steg. Det blir en 3 km med Ipoden på högsta volym. Jag har haft vilja i ca 2 månader nu och jag kände att den började tryta igår på spinningen. Jag hade bokat för en timme och efter första halvtimmen ville jag gå av.

Istället vände jag ner blicken i golvet och slutade titta på den ständigt glada och checka instruktören. Jag bestämde mig för att jag skulle komma först i mål och de sista 5 minuterna fick jag kväljningar. Tillsist stängdes musiken av och jag kom i underfund med att man klarar mer än vad man tror. Många människor har en riktig vinnarskalle och viljan sitter hårt innanför pannbenet, men jag måste jobba fram den. Jag tipsar om att man ska sätta upp mål och fråga sig själv varför man egentligen tränar. Mitt mål är att komma bland de främsta på coopertester fast ca 9 månaders frånvaro och sedan visa att jag verkligen vill komma tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin