12 - Hel och frisk?

Det äckliga med att vara skadad är att man tror att man är frisk. Jag hoppar, böjer, trycker och springer med mitt knä som om det vore helt. Men en vridning i fel riktning skulle göra att jag fick börja om ruta ett. Läkaren frågade mig förra veckan om jag hade tänkt att lägga av med handboll, annars var inte en korsbandsoperation nödvändig. Jag blev chockad över att få frågan eftersom den har aldrig existerat i mitt huvud. Jag besvarade frågan kvickt och sa att jag ska verkligen spela handboll igen. Experterna säger att de som har skadat korsbanden borde lägga av eller byta idrott. Efter att ha hört det ser jag ännu mer framemot att se Johan Fagerlund spela, korsbandskadad i två år men snart tillbaka i elitserien igen.


Kommentarer
Postat av: Anders

Man ska inte alltid lyssna på experter :P Finns väldigt många bra exempel på lirare som kommit tillbaka helt utan problem efter en korsbandsskada Ta Henke Larsson till exempel gjorde comeback efter bara sex månader och inte var han sämre för det :P

2009-11-22 @ 12:52:57
URL: http://korsbandsskada.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin