10 - Läkarbesök

I genomsnitt inträffar en korsbandskada per idrottslag och säsong. Korsbandsskador är sex gånger vanligare hos tjejer än hos pojkar. Två stycken  tjejer i laget har dragits med korsbandsskador och nu har det även blivit min tur. Vem blir det härnäst? Vi är bara tre av många offer för klubbarnas okunskap och lagens jakt efter poäng. Knäskador är ett allvarligt problem inom handbollen och jag önskar att Sverige var som Norge. I Norge satsar man på att förebygga skador och är världsledande inom detta område.  Jag tror det handlar om att man kommer upp i a-laget för snabbt, man matchas hårt och så säger det bara PANG, ett trasigt knä.

Idag reste jag mig ur sängen och mina vader kändes som två betongblock efter veckans 4 gympass. Jag och Elin har blivit testkaniner för ett nytt liniment och det funkade svinbra på min vader, rekommenderas! Sedan gick jag till lasarettet för att prata med en läkare och jag sattes upp för operation. Den kommer förhoppningsvis att ske innan jul och som tidigast är jag tillbaka nästa säsong. Då jävlar!
 


Kommentarer
Postat av: Carro!

jo samma här, är också väldigt motiverad! Men samtidigt känns det så jäkla jobbigt att sitta bredvid när vi är i elitserien, och man var liksom med om att ta oss dit! Som att bjudas på kalas men inte få vara med o leka typ!!



Jo det är sagts att jag ska opereras nu i november, men så sjukt dålig framförhållning så kommer säkert inte få den ändå föränn i december.. Tråkigt! Jag vill bara ha det gjort så man kan blicka framåt.



Vad är du för position? :) Puss!

2009-11-12 @ 22:15:00
URL: http://caarroliten.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: hihi tack emma :D

2009-11-14 @ 11:02:33
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Carro!

Verkligen!

Jag är vänsterhänt, så jag spelar på H6 jag! :) Kram!

2009-11-14 @ 15:08:47
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin