11 - Champions Leauge

I helgen var det match i Champions Leauge, Alingsås HK vs Ciudad Real. Svenska mästarna mot världens bästa klubblag. I föregående matcher har jag sett en tendens av att AHK har dragit sig tillbaka och inte gjort sitt yttersta. Men denna matchen vände det totalt och jag blev nog lite kär i Enströms spelstil på kanten. Många trodde nog att det skulle bli utklassning ikväll och det trodde även jag. Klart jag hoppades på att Alingsås skulle vinna, men det är skillnad på att hoppas och tro anser jag. Alingsås förlorade tillslut med bara 2 bollar och deras insats var helgalen och det pirrade till lite extra i magen den kvällen. 

Sen Johan Petersson kom till klubben har han blivit lite som en idol för mig. Målen knorras in från alla olika slags vinklar och jag blir lika förvånad varje gång. Jag vill också kunna trolla. För ett år sedan hade han nog inte en tanke på att spela världshandboll igen och jag undrar hur det känns. Frågan är ju bara om detta är sista säsongen för Johan i AHK-tröjan? Ett år till får du ge Alingsåspubliken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin