26 - Jag längtar

Just nu sitter jag och googlar runt på allt som har med korsbandskador att göra. Jag gråter och skrattar på samma gång och idag har jag inte kunnat kontrollera mina känslor. Ibland läser jag massa negativa saker om korsbandskador och om att det är bra att lägga av efter denna typ av skada. Knäet kommer aldrig att få samma stabilitet som innan och kommer aldrig att bli hundraprocentigt bra igen. Detta skrämmer mig. Jag har i princip storbölat hela kvällen efter att ha läst massa skit tills jag hittade de mest peppande blogginläggen någonsin.

Bland annat hamnade jag på Annika Wiel Fredéns blogg, även hon har varit korsbandskadad. Hon spelar i Horsens HK i Danmark och har bland annat spelat 64 landskamper för Svenska Damhandbollslandslaget. Jag valde ut några meningar som berörde mig från hennes olika blogginlägg. Jag längtar tills jag får känna exakt samma sak. 



Besök hennes blogg HÄR.


Kommentarer
Postat av: Broström

Hej Emma! Ja, det stämmer, att det är jag som skrivit texten på Alltomhandboll.

Jag har massvis med tips att ge dej. Har lite bråttom just nu, men ska skriva till dej igen så fort jag får tid. I kväll förhoppningsvis. Kram på dej!

2009-12-13 @ 14:55:40
URL: http://somenoppenblogg.blogspot.com
Postat av: Sandra

det finns flera negativa personer som tror att de vet hur en skadad spelare ska spela handboll efter sina operationer. de flesta vet ingenting och ser bara problem. det handlar om vilja och en hel del rehab, hehe. strunta i pessimister. du kommer att bli mycket starkare efter detta! det vet jag. om du misslyckas totalt har du i alla fall testa. en del klarar ju inte ens av det.

2009-12-14 @ 13:23:02
Postat av: Louise.

Hejsan (: ..

Mitt korsband är också skadat och jag ska till ortipeden i januari och bestämma operationstid. Jag känner lika dant som dig. Efter det som har hänt så kan jag int kontrollera mig själv länge. Ibland så får jag konstiga ideer som att banta och sånt onödigt som jag inte behöver. Mår också så himla dåligt av det som har hänt. Och det läskiga är att jag kan troligen spela min första match om ett år om jag har tur. Börjar bara gråta när jag skriver detta. Lycka till i alla fall. Kram Louise.

2009-12-14 @ 14:38:51
URL: http://lohii.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej Emma!

Yes, korsband av är gemensamt och att vi båda tycker att det är sjukt jobbigt att vara borta från handbollen. Min läkare sa också till mig redan från första början att jag bör fundera över att lägga handbollen på hyllan. Men då var jag fast besluten att komma tillbaka oavsett. Jag opererades i mitten på januari i år, fick två nya korsband (både främre och bakre var av i höger knä) och har kört på rehab sedan dess. Ju mer jag kört desto mer har jag nu insett att knät inte alls håller samma mått som det andra. Det är dessutom ett glapp i ett av de nya korsbanden vilket gör att jag upplever knät som ostabilt. För ungefär 1½ månad sedan bestämde jag mig för att lägga om min målsättning och rehaba för att komma tillbaka till ett liv som går att leva ändå, utan handbollen alltså. Det var mycket jobbigt och är det fortafarande, men man hittar andra värdefulla bitar i livet.



Hoppas det går bra för dig med operation och rehab och att du snart är på banan igen! Om du undrar över något kan du bara slänga över en fråga :)

2009-12-14 @ 15:23:25
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin