20 - Västergötalands handbollsförbund

När jag var runt 12-14 år förstod jag aldrig vad det var för läger vi åkte på var och varannan månad. Det var massa olika lag där och tjejerna var flera hundra. Efter många 1-dagars läger var det dags för övernattning och det var då jag började få kläm på det. Alla dessa lägerna var grunden för ett lag som skulle respresentera västergötaland i Sverigecupen/Juniorelitcupen. Det är cuper där alla distrikt (35st) i hela Sverige tävlar mot varandra om att visa vilka som är bäst. Jag glömmer aldrig när jag blev uttagen till laget och jag grät nog mest av alla. När vi fick de nya gul/svarta overallerna hoppade jag från bänk till bänk i omklädningsrummet och slog nästan sönder en spegel av glädje. Alla läger, övernattningar och träningsvärk hade gjort sig förtjänta.

Om inte jag hade kommit med i västgötalaget hade jag inte varit den jag är idag på handbollsplanen. Jag hade aldrig vågat ta för mig lika mycket. Med hjälp av lägrena blev jag en starkare person och jag är så tacksam att jag fått lära känna personerna i laget. Utan Therese Strands peppande röst hade jag aldrig orkat springa det där lilla extra på kanten. Utan Vanessa Browns fantastiska humor hade jag aldrig skrattat så mycket. Men jag glömmer aldrig den gyllene trion på vänsterkanten, Högberg, Ohlin och jag. Vilka kap! Ni ska bara veta hur mycket ni har hjälp mig och en endast helg i Katrineholm igen skulle varit perfekt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin