216 - Handboll

Kent (min tränare): Emma, efter juluppehållet vill jag ha med dig på match!!
Jag tänker: JAG VILL JAG VILL JAG VILL!! JAG SKULLE KUNNA DÖDA FÖR ATT SVARA JA!
Jag: När mitt knä håller vet du..
Kent: Men det går ju bra nu, en duracell-kanin är vad du är!

Som sagt, nu är det bara att börja pendla till Västra Frölunda, till min nya klubb BK Heid. Jag har varit förväntansfull inför alla träningarna eftersom man vet aldrig vad som kommer att hända. Kent är känd för att ha 30 olika övningar under en och samma handbollsträning. Så man kan säga så här.., jag hängde inte med alls och trodde först att han var en galning. Men nu gillar jag det. 10 rusher, minihandbolls-tunering, 2 mot 2, kontringar, springa mellan koner, match och hopp i trappor. Variationen!! Åh, vad jag älskar sådant.

Jag frågade en utav M9:orna vad de hade för kombinationer och hur det brukade styra spelet m.m. Då fick jag ett enkelt svar: Ytterniorna satsar brett, enkla mitt växlar och lösningar 2 och 2. De trycker i andra fasen och genom att alla trampar på för varandra så skapas läget. Faaaaaart är nog ledordet. Och som ni vet, jag älskar fart!

I förrgår var jag hos sjukgymnasten. Jag frågade hur mycket jag fick göra på träningarna och vilka dueller jag fick gå in i. Jag berättade att jag går fullt ut på träningarna och hon såg inte bekymrad ut. Hon sa att jag inte får spela match, för där är det en annan sak. Adrenalin! Och risken finns att jag skadar mig igen. Jag har ett utvecklat korsband i knäet men jag har inte musklerna kring det. ÄNNU! Tänk.. om 24 dagar sen är det 1 ÅR SEDAN som jag opererade mig. I 7 månader har jag tränat styrka, då mitt knä har funkat och under 2010 har jag kört 473 träningspass på 243 dagar. Jag är nöjd med min rehabilitering (inte alla svackor), men jag känner att jag har gjort vad jag har kunnat under 2010. Jag älskar alla löpturer jag har gjort, trots att jag har sprungit i spöregn, fallande snö och stekande sol. Jag har velat spy efter. Jag har velat skrika av ilska. Men jag har även skrattat och känt mig som en gudinna efter passen. Konditionen. Det värsta under rehabiltiteringen. Att bygga upp den på nytt!

Igår tränade jag i 120 minuter i streck. Det var nyårsmara på gymmet. Och på spinningpasset skrattade jag inombords. Jag kände i mitt hjärta att jag har klarat av det här. Hela korsbandsgrejen. För jag har handbollsträning på måndag. Och jag sitter inte vid sidan och lyfter upp en 1-kilos vikt med raka benlyft. JAG ÄR FAKTISKT MED. PÅ RIKTIGT.


Kommentarer
Postat av: airaM

Du, min vän, är en förebild.

2011-01-03 @ 19:25:43
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: Handboll

Hej!

Är en handbolls tokig tjej som brukar läsa din blogg, måste säga att jag beundrar dig och tycker du skriver sjukt bra. Vill ha fler inlägg;) Men har du inte fått någon prognos över hur långt kvar till match? Något mål eller speciellt datum du siktar att göra comeback på?

2011-01-04 @ 13:19:13
Postat av: Sara J

Emma, det är ju helt under bart att din tränare vill ha med dig på match =) Sen äre ju tråkigt att du saknar den sista styrkan som krävs..... MEN den kommer inom kort Emma, du behöver nog inte vänta särskilt länge =)



Önskar jag kunde ha kommit lika långts om dig - delvis har jag kanske då min lagledare frågade mig om jag fick & ville spela match till denna helg.....



Du är min FÖREBILD Emma =) Du gör så att jag orkar upp till rehab som startar halv 7 på morgonen 3 ggr/veckan & till gymmet vilka tider som helst på dygnet...... Går i rehabs-tider & väntar på ny prognos.... Det är surt att bara vänta....



ALL LYCKA TILL DIG, EMMA, min vän =)



Kram

2011-01-07 @ 22:23:00
URL: http://ssssaaaarrrraaaa.blogg.se/
Postat av: E L I N

jag älskar din blogg !

du skriver så sjukt bra.

kan du inte blogga oftare ? :)

2011-01-10 @ 18:50:14
URL: http://aphotostory.blogg.se/
Postat av: Mickan

ÅHH! Vad jag älskar och läsa din blogg. Du skriver på ett så fantastiskt sätt att man ler och skrattar med när du är nöjd med dig själv eller när det går framåt för dig!

När du är nere så känns det i hela kroppen.



Keep up with the good work!



Jag tror på DIG!

2011-01-13 @ 13:46:55
URL: http://thefallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin