241 - 12.33 min

Det går sakta men säkert neråt.

Det första testet: 13.15 min, den 2 maj.
Det andra testet: 12.48 min, den 29 juni.
Det tredje och sista för året: 12.33 min, den 1 augusti.

En månad hårdträning gav 15 sekunder snabbare på cooper. Jag hade 4st låtar på spellistan, och om de skulle hinna spela klart hade jag inte slagit min senaste tid. Sista låten började spelas och jag fick damp, jag vägrade att inte klara det. Jag har inte sprungit intervaller och nästan spytt i sommar för att inte slå det, jag skulle bara klara det. Och vips där låg jag i gräset, helt svart för ögonen, håll i hela magen och andningsnöd. Jag kissade till och med på mig lite när jag sprang... fyfan. Och jag hör tiden 12.33. Jag älskade mig själv en stund, tills det var dags för häckhoppning i gräs. Tror ni att det var lätt att komma över och vara explosiv? Haha, nej.

Då var det sista cooper för detta året, nästa gång... någon gång i mitt liv ska jag få under 12 minuter. Men hur gör man? Lär mig kära landslagsspelare. Nu har handbollen börjat igen, och därmed försäsong 2. Hallelujah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin